پيشرفت سريع فناوري اطلاعات و تأثيرگذاري شگرف آن در حوزههاي يادگيري و تركيب آن با نظريههاي تعليم وتربيت، حوزهاي جديد و ميانرشتهاي به نام «يادگيري الكترونيكي» را پديد آورده است. حوزهاي كه ضمن تقريب ديدگاههاي دانشمندان علوم تربيتي با انديشمندان فناوري اطلاعات و رايانه، زمينهي مناسبي را براي بهبود كيفيت محيطهاي آموزشي از طريق بهرهبرداري از مزاياي فناوري و نيز تطبيق آن با ويژگيها و توانمنديهاي يادگيرنده پديد آورده است. بنابراين در حال حاضر آموزش مجازي و يادگيري الكترونيكي با الگوي تركيبي به عنوان يك ضرورت با حداقل هزينه، حداكثر كارايي، كيفيت و سرعت بالا مورد توجه ميباشد . لذا فراهم نمودن زمينهي توسعه آموزش مجازي و فناوري اطلاعات در نظام آموزشي مؤسسات آموزش عالي و آشنايي اساتيد، دانشجويان، كاركنان و مديران با اين امر و نحوه استفاده و بهرهبرداري از اين منبع عظيم اطلاعات، ضرورتي انكار ناپذير است. در همين راستا مراكز آموزش مجازي دانشگاههاي علومپزشكي، مسئوليت ارائه و ارتقاءكمي و كيفي آموزش مجازي را بر عهده دارند.
مركز آموزش مجازي دانشگاه علومپزشكي لرستان هم با سياست نهادينهسازي رويكرد آموزش مجازي باكيفيت، گسترش عدالت آموزشي، بهرهمندي از فناوريهاي جديد در آموزش عالي شروع بكار نموده است.
اهم فعاليت:
- تحول در شيوههاي آموزش دانشگاهي و دورههاي تحصيلي و كاربردي به شيوه الكترونيكي با الگوي تركيبي
- توسعه زيرساختهاي نرمافزاري و سختافزاري آموزش مجازي
- استفاده گسترده از فناوريهاي نوين در آموزش پزشكي با توجه به اسناد بالادستي
- ارتقاء و بهبود كيفي آموزش در دانشگاه از طريق بكارگيري فناوريهاي نوين آموزش پزشكي
- ارائه مدل آموزش الكترونيكي با الگوي تركيبي دانشگاه علومپزشكي لرستان با استانداردهاي مربوطه در تدوين، توليد، ارائه و ارزيابي آموزش نوين
- ترويج فرهنگ كاربرد فناوري اطلاعات و ارتباطات در فرايندهاي آموزشي